Reismee Linda Kagie

Het levende Toronto

En de tweede mooiste stad van Canada hebben we ook alweer afgesjouwd. Ja het is een mooie tweede stad, maar tweede want wint het natuurlijk niet van Vancouver. Nou echt mooi is het ook weer niet, weinig te zien, maar het is een hele gezellige stad. Het is een grote stad waar je wel nekpijn kunt krijgen als je te veel naar boven kijkt met al die hoogbouw, al zal het toch wel niks zijn bij New York. Men zegt ook dat Toronto veel op een Amerikaanse stad lijkt dus dat zal wel kloppen. Er is hier gewoon veel te beleven dus ik heb me deze week ook zeer goed vermaakt.

Omdat er niet zo veel te bezichtigen is, hebben we lekker rustig aan gedaan. Zo hebben we twee heerlijke dagen genoten van het mooie weer door naar het strand te gaan. Op zondag hebben we het strand van de eilanden bezocht en vrijdag lagen we bij the beaches. Best een raar idee dat je aan een (erg koud) meer ligt terwijl je geen overkant ziet en het dus op een zee lijkt. Ook hebben we natuurlijk Nederland aangemoedigd tijdens Denemarken - Nederland en Nederland - Duitsland. Wel jammer dat het hostel vol Duitsers zit en zo toch de nederlaag extra wordt ingeslepen. Vandaag de laatste wedstrijd, gelukkig zijn wij gevlucht naar Niagara Falls.
Ik merk wel dat ik steeds eerder moe wordt van al het sjouwen. Ik denk dat het komt omdat we al vijf weken aan het rondtrekken zijn en per stad toch veel lopen. Ook is het weer erg lekker en zweten we elke dag weer als we in de zon met 25*C of meer lopen. Dinsdag zou het iets minder zijn en kans op regen. Dat werd dus weer onze museumdag. We zijn naar Hockey Hall of Fame en Bata schoenenmuseum geweest. Het was allebei leuk maar niet heel bijzonder. In het Hockey Hall of Fame zag je voornamelijk ijshockey shirts en bekende spelers maar voor mij zijn ze allemaal onbekend. In het schoenenmuseum konden we o.a. schoenen van Justin Bieber, Madonna en Roger Federer bewonderen. Verder zag je schoenen van over de hele wereld en nog van een echte designer, waarvan ik de naam alweer ben vergeten. Ik vond de schoenen ook niet mooi.

Een bezichtigheid die je niet kunt missen in Toronto, is natuurlijk de CN Tower. Het was de hoogste toren van de wereld maar helaas heeft Dubai nu die titel. Gelukkig heeft Canada nog wel het record van de langste straat van de wereld en daar zijn ze erg trots op.
Maar maandag besloten Lieke en ik eens een kijkje te nemen in de toren dus zijn we naar boven gegaan. Je hebt een mooi uitzicht over de stad. Ook is er een stukje glazen vloer waardoor je naar beneden kan kijken en kan zien hoe hoog je bent. 's Avonds zijn we bij de buurman geweest. Naast de toren is het Rogers stadion en de thuisbasis voor baseballploeg the Blue Jays. Dus die avond zaten we voor vier uur te kijken naar een baseball wedstrijd. Het is niet echt mijn sport al was het een gave ervaring. Ik was blij dat ik veel saaie softbalspelen met schoolgym heb gehad want zo kon ik de wedstrijd nog een beetje volgen. Het is niet echt mijn sport omdat je vol spanning zit te wachten totdat iemand een keer de bal goed raakt maar je daarna al gelijk weet dat de bal weer gevangen wordt. Wel hebben we iets van vier homeruns gezien en waren de Blue Jays helaas het verliezende team. Ze speelden tegen Washington.
In het hostel waar we verbleven waren na veel Duitsers ook veel Ieren. Op woensdagavond besloten Lieke en ik een keertje een Ierse avond mee te maken dus gingen we met hen mee naar een bar met een live band. Het was erg gezellig maar wat kunnen die veel drinken zeg!
Toronto als shopstad is iets minder geschikt dan Montréal of Edmonton. Wel was er in downtown een soort festival waardoor we donderdagavond Bad Religion live hebben zien optreden en we ook allerlei snoepjes, Ben en Jerry's ijs en prutjes gratis meegekregen.

Trouwens over mijn reisupdate, mijn verslaving van Tim Hortons is groter dan de verslaving aan cookies. Jammer dat we over drie dagen Canada verlaten dus dat ik nog drie dagen heb om er extra van te genieten en daarna zal moeten afkicken...

Reacties

Reacties

Jil

Jee Lin, dat je dat van Ieren en drinken niet wist! Je hebt toch een Ier in de familie (sorry G.!!)? Ben je nog geen Australiërs tegen gekomen? Die schijnen nog beter te kunnen zuipen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active