Reismee Linda Kagie

Ottawa, the capital city

Van velen hadden we gehoord dat Ottawa niet zo'n leuke stad was. Toch waren Lieke en ik eigenwijs en wilden we de hoofdstad van Canada bezichtigen. En echt waar, ik heb er totaal geen spijt van. Het waren twee hele leuke (maar ook vermoeiende) dagen met stralend weer!
De eerste dag dat we aankwamen wat het al zwetend naar het hostel toe. Ook daarbij wisten we niet wat we moesten verwachten want blijkbaar was het hostel in een oude gevangenis. Dus ons kamernummer was ook cel 1. Het hostel is een heel mooi gebouw en er is nog goed te zien dan het vroeger een gevangenis is geweest. Erg gaaf. Ook hing er allerlei informatie over de gevangenis en een leven van een gevangene.

Na een nachtje spoken tussen de geestverhalen en de gevangenisdeuren, was het tijd om Ottawa echt te gaan verkennen. Natuurlijk gingen we als eerst naar het Parlement! Je kon ook gratis een Parlementtoer doen dus dat leek ons ook wel interessant. Wel gek idee dat jij daar als toerist tussen vijftig andere toeristen loopt maar dat er ook op dat moment belangrijkere mensen aan het vergaderen zijn (ze zullen nu zeker wel druk zijn met al die stakingen...). We mochten zelfs de bibliotheek van het parlement in, die nog steeds veel gebruikt wordt. Ook zijn we nog de Peace tower ingeweest en zo zagen we de klokken en waren we bij de klok van het reusachtige gebouw. Ja voor dat gebouw zou ik ook wel het parlement in willen hoor.
Omdat het schitterend weer was, hebben we verder rustig aan gedaan. We zijn zo verder downtown gaan verkennen, even langs het infocenter geweest en in een parkje een ijs Timmie gedronken. 's Avonds was er in het hostel een soort van feest met live muziek. Vooral Lieke is daar helemaal fan van Frankie geworden. Een oude man op zijn gitaar die de hele show steelt met zijn 'Hello!'.

De volgende dag was het weer zo'n schitterend weer en zijn we 's ochtends naar de By Ward Market geweest. Gelukkig hadden ze hier meer dan alleen groenten en fruit, als is dat weer wat minder voor de portemonnee. Het was een hele gezellige markt waar we ook een typisch Canadees lekkernij hebben geproefd, namelijk de Beavertale! Schrik maar niet hoor, het is geen echte staart. Het is een heerlijke soort zoete pannenkoek. We hadden de smaak met de maple stroop want dat is ook echt een specialiteit van hier. Zo hadden we twee vliegen in een klap! Vanaf 16.00 uur zouden verschillende musea gratis zijn. Dat vonden Lieke en ik wel even een goede gelegenheid om zo een poging te wagen. Daarom gingen we naar the museum of Civilization wat volgens mij voornamelijk over het onstaan en de mensen in Canada gaat. Omdat Lieke en ik erg moe waren van waarschijnlijk al het sjouwen in het mooie weer, hadden we het toch wel snel gezien en geen puf meer voor een ander museum. Het was ook alweer tijd om ons tas in te pakken en klaar te maken voor de volgende reis. Zo vertrok vandaag de bus om half 12 naar onze laatste stad in Canada: Toronto. En geloof het of niet, al onze spullen passen nog steeds in de backpacktas! Al moet ik wel toegeven dat ik trots ben op mijn tas dat hij zoveel spullen kan hebben, er zit echt veel ruimte in zo'n tas. Alleen of dat zo positief is...

Christine

Hoi Linda
Je ries schit al weer op.Je heb mooien dingen gezien.het is maar goed dat er zoveel in je tas past.Morgen ga ik met tante Linie naar Taxel erg veel zin in .Groetjes Christine

Ferry

Hoi Linda,

Weer even al je verhalen gelezen zodat ik weer een beetje bij ben.
Maar echt leuk al jullie avonturen. Geniet er nog even van.

Gr. Ferry

Simone

Hey Linda,

Mooi dat jullie het nog steeds leuk hebben daar. Al wel veel mee gemaakt als ik het allemaal lees;)

Wanneer kom je trouwens weer terug dan? Geniet in ieder geval nog van de rest van de reis!

Liefs Simone