Reismee Linda Kagie

De creditcard-uitleefdagen in shopstad Edmonton

Welkom in het paradijs voor de echte shoppers! Een winkelcentrum met meer dan 800 winkels. Daarvoor maakten Lieke en ik even een stop in Edmonton.

De eerste dag gingen we natuurlijk naar West Edmonton Mall (dé shoppingmall). We hoorden dat het heel groot was. Eerst wilden we wel even naar een outletwinkel van Roots, een mooi maar duur Candadees merk. Dat zat alleen niet in de mall dus maakten we een ommetje. Dat was geen slechte keuze want zo kwamen we in een hele grote tweede handszaak waar we voor weinig toch leuke dingen hebben gescoord! Goed en goedkoop begin, altijd mooi meegenomen. Daarna was het echt tijd voor onze toch wel spannende droom. Ik was tenminste heel erg nieuwsgierig en benieuwd.

De eerste winkel was ook al gelijk een van onze favoriete maar we hadden nog 799 andere winkels te gaan. We zijn dus ook niet met lege handen thuis gekomen. Natuurlijk hielden we in ons achterhoofd dat alles nog in de backpack moet passen (en dat we niet te veel geld uitgaven... al je wilt kun je ook naar winkels zoals Armani en Gucci maar die hebben wij maar een keer overgeslagen) maar jezelf af en toe verwennen moet ook geen kwaad kunnen.Omdat er zoveel te zien was, hadden we de tweede dag ook nog nodig om rond te lopen. Het is niet alleen een shopparadijs maar je kan er ook naar een zwembad met veel glijbanen en golfslagbad, een pretpark, midgetgolf, skatebaan, ijsbaan, klimhal en mocht je je nog vervelen, is er ook nog een bioscoop. Genoeg te doen dus! Ik merkte dat ik het shoppen de tweede dag ook wel aardig gezien had. Mijn shopsucces was aardig minder dan de dag ervoor... Toch blijft het een mooie Mall met leuke winkels!

De andere twee dagen in Edmonton waren rustiger. Voor winkelen moet je toch wel een uithoudingsvermogen hebben. Mijn beentjes en armen (van tassen sjouwen) voelde ik wel. De derde dag zijn we nog naar downtown gegaan maar daar hadden we het snel gezien. We hadden nog de moeite genomen om naar een tuin te lopen (waar we weer een goede beweging hadden door een hele grote trap af en op te lopen) maar de prijs voor de tuin was iets boven ons budget. Daar konden we in de Mall weer een mooi shirt voor kopen. Dus besloten we maar weer naar het hostel te gaan.

Qua hostels zijn we best wel verwend geraakt, het was weer even omschakelen toen we die van Edmonton binnen stapte. Al bleek dat na de eerste indruk toch een goed hostel te zijn met fijne bedden, meer heb je toch niet nodig! Nouja, een wc en douche is ook wel handig. En die hadden ze gelukkig ook. Zelfs nog een keuken waar we elke avond onze maaltijden konden bereiden, al waren het niet spectaculaire kookkunsten die we verrichtten na zo'n lange shopdag.
De laatste dag in Edmonton was nog een beetje rondlopen in de omgeving van het hostel, een zaterdag marktje bezocht met zelfgemaakte producten en boodschappen gedaan. Om 23.59 uur zou onze trein van Edmonton naar Montréal vertrekken. Een drie daagse reis... Zittend op een stoel, slapend in een stoel en schommelend in een stoel. Ik vrees er maar een beetje voor hoor... Maar we noemen het gewoon: weer een ervaring rijker!


Reisupdate 5
Het eerste ding dat Linda is kwijtgeraakt: op dit moment nog steeds helemaal niks!
Grootste blunder: van alle denk ik dat mijn eigen eekhoorn laten ontsnappen toch wel de grootste is.
Tijdens het reizen... de halte voorbij gereden waardoor we weer terug konden. Maar een echte grote blunder, hebben we (gelukkig) nog niet gehad.

Mijn verslaving van hier: heerlijke Cookies.

Wat ik mis denkend aan Nederland: tijdens mijn reis heb ik ontdekt dat ik een echte Hollandse ben. Dus eigenlijk mis ik heel Nederland wel. In de bus van Calgary naar Edmonton zat er een mevouw die van Nederland naar Canada is geemigreerd (sinds haar 9e al) en die bood ons een heerlijk dropje aan. Wat hebben we toch eigenlijk een mooi land. Dropjes, stroopwafels, saucijzenbroodjes, frikadellen en kroketten, hagelslag... wat willen we nog meer?

Wat toch wel handig was om mee te nemen van thuis: zonnenbrand (had niet verwacht te verbranden van backpacken) en een zomerjas (maar in de Value Village was dat met $10,- ook weer opgelost).

Het mooiste van Canada: Stanley Park in Vancouver

Het leukste in Canada: met 20*C naar Lake Louise lopen en niet verwachten dat je tot je knieën in de sneeuw zou zakken

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active