Reismee Linda Kagie

Met 20 graden in de sneeuw

De daagjes Lake Louise zijn ook alweer achter de rug. Morgen om 8 uur vertrok de Greyhound alweer naar Banff.

De paar daagjes Lake Louise was een avontuurtje wel zeg. Maandag, de dag van aankomst was vooral rustig aan doen. Zo'n lange busreis waarin ik misschien 1 uurtje echt geslapen heb, is toch wel heel vermoeiend. Het was grappig om te zien dat je 's nachts reed maar dat alles toch aardig verlicht was omdat er veel sneeuw op de bergen lag. Eigenlijk viel de busreis me ook wel mee. Het is vermoeiend, dat had ik ook niet anders verwacht. Maar er werd veel gestopt en ik had ook wel genoeg ruimte om zo toch comfortabel te blijven zitten. Toch was ik wel blij toen ik uiteindelijk de bus uit kon en het hostel in mocht. Wat ook wel heel fijn was, dat we een kamer kregen waar we gelijk in konden. Dat was toch wel even afwachten. We kwamen rond 8 uur 's ochtends aan en inchecken mocht eigenlijk vanaf 15.00 uur. Nu konden we nog mooi eventjes een uurtje slapen. Daar heb ik ook goed gebruik van gemaakt en toen ik wakker werd, wist ik eventjes niet meer waar ik was. Zo diep had ik geslapen. De rest van de dag is gevuld met skypen en boodschapjes doen in Lake Louise village. Er is niet veel daar, een paar winkeltjes en een informatie centrum. Daar hebben we gevraagd hoe ver het nog lopen is naar Lake Louise. Volgens de mevrouw was het niet zo ver en ben je er zo. Ze gaf ons ook nog een routebeschrijving. Ze vertelde wel dat het meer nog bevroren was. Hier hadden we niet op gerekend. Maar ach, je moet het meer toch gezien hebben. De volgende dag zouden we dan echt naar Lake Louise gaan.

En zoals gezegd, zo gedaan. We begonnen met een luxe ontbijtje vanuit het cafe naast het hostel. Heerlijk toast met ei en aardappeltjes. Daarna begonnen we aan het tochtje. Omdat de mevrouw had gezegd dat je er zo bent, dacht ik aan Nederlandse begrippen. Het is een klein paadje naar de Lake, dus makkelijk loopbaar. Niet dus. We moesten 4 km lopen, nou dat is nog wel te doen. Alleen werd het normale pad opeens een sneeuwpad en zakte je tot aan je knieën weg in de sneeuw. Dat was wel even anders dan verwacht (en dat met blauwe lucht, zon en 20 graden). Ik had wel heel erg spijt dat ik mijn wandelschoenen nog in mijn backpack had zitten. Het laatste stukje besloten we maar over de autoweg te lopen (en de terugweg ook, stuk makkelijker). Wat was door sneeuw banjeren vermoeiend zeg. Volgens mij hebben we er in totaal wel anderhalf uur over gedaan. Maar we zijn bij het meer aangekomen. Het was inderdaad mooi om te zien al lijkt het me ontdooid mooier. Nu zag je niet echt het hele blauwe water waar iedereen het over heeft. Wel is de omgeving mooi en heb ik weer een paar mooie foto's erbij! Morgen weer naar Banff. Ben benieuwd wat ik daar ga beleven!

Reacties

Reacties

Jil

En ik denk dat Lieke nóg meer spijt had dat ze haar wandelschoenen helemaal heeft weggegooid!
Veel plezier nog en een goeie reis naar Banff!

Lian

Ha Linda, leuk hoor om al jullie verhalen te lezen. Ik heb er eindelijk eens goed de tijd voor genomen. Goh, zitten die 10 weken er alweer op. Wel onwijs gaaf waar jullie nu zijn, wij zijn daar lang geleden ook geweest. Calgary, Banff, Jasper: FANTASTISCH. In de zomer, dus een helder blauw lake louise gezien, zonder sneeuw. Als is dat wel heel bijzonder zo op de foto's. Ben benieuwd of je nog veel wilde dieren gaat tegen komen... Veel plezier, groetjes Lian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active