Reismee Linda Kagie

Mijn laatste harde werkdag op Critter Care

Gisteren was mijn laatste werkdag. Een extra reden om van alles nog extra te genieten. Melissa (supervisor) had Lieke en mij op alle taken samen gezet. Zo mochten we beginnen met morning clean, zouden we samen wasberenkooi 4 schoonmaken en had ze ons op het schoonmaken van de deck gezet. Later vroeg ze zich wel af waarom ze dat gedaan had want we zullen de komende tijd toch nog de hele tijd samen zijn.

Dus zo begon mijn ochtend, met schoonmaken van het huis. Daarna natuurlijk voor mijn eekhoorntjes zorgen terwijl Lieke met haar buidelratjes bezig was en daarna op naar de wasberen. Normaal maak je een kooi in je eentje schoon maar cage 4 was zo aan het vechten dat we er twee in het buitengedeelte en drie in het middengedeelte hadden opgesloten. Paar weken eerder was er al één in de zijkooi gestopt omdat ze haar hadden aangevallen en ze gewond was geraakt. Dit keer was er dus weer een groot gevecht en vloog er bloed rond. Dus vandaar dat de zes dames nu allemaal gescheiden waren en dat we met twee mensen gingen schoonmaken. Alleen toen we begonnen in het buitenhok, kon ik er maar één vinden. Lieke ging maar eens binnen kijken en ja hoor, daar zaten vier wasbeertjes. Hadden ze blijkbaar een gat gemaakt bij het deurtje om van binnen naar buiten te gaan en heeft er één zich er doorheen gewurmd. Het scheiden had dus niet zo veel zin. Tijdens het schoonmaken vonden we nog wat bloed maar het vechten is nu wel een stuk minder. Donderdag worden ze zeer waarschijnlijk vrijgelaten omdat ze daar echt wel aan toe zijn.

Wat verder mijn laatste dag bezig heeft gehouden, is natuurlijk verven (je kan geen goede laatste dag hebben zonder te verven) en we hadden een grote donatie van de voedselbank gekregen met allerlei babyvoeding wat we moesten opruimen. Dus ook op de laatste dag heb ik nog even spierballen gekweekt. We bewaren de babyvoeding in de kelder dus dat was trap af en trap op met tig dozen vol babypotjes. Het was heerlijk weer, dus lekker zweten. Op mijn lijstje van laatste werkdag wilde ik niet de vloer scrubben en verven. Toch heb ik allebei gedaan. Ik ben wel een beetje trots op mezelf, dat ik mezelf de laaste dag nog verbaas en me goed inzet.

Vandaag is echt de laatste dag. Mijn tas is al bijna helemaal ingepakt. Ik zou ook mijn eekhoorntjes vrijlaten alleen is dat niet doorgegaan. De vinder van een eekhoorn had aan het begin aangegeven dat ze er graag bij wilde zijn als we de eekhoorn weer gingen vrijlaten en dat we de eekhoorn op de plek vrijlaten waar ze het had gevonden, alleen kon ze vandaag niet dus is de vrijlating verplaatst naar vrijdag. Lloyd zorgt tot die tijd voor mijn diertjes. Het is wel jammer dat ik daar niet meer bij kan zijn maar ik heb Flip zijn vrijlating gezien. Vanavond houden Lieke en ik nog een afscheidsbarbeque en daarna is ons avontuur hier echt afgelopen. Morgen om 10.55 uur vertrekt de Greyhoundbus vanuit Langley naar Vancouver. Dan begint ons avontuur deel 2. Ik heb er veel zin in en ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik heb het naar me zin gehad op Critter Care maar ik merk dat het nu wel goed is zo. Het was een leuke ervaring maar ik ben nu klaar voor mijn rondreis. Op naar het stadsleven!

Reacties

Reacties

Dinie

Hoi Linda, jij naar Vancouver en dan door, ik een dagje naar Breda, wat je noemt: een wereld van verschil. Geniet van je trektocht, veel plezier.
Groetjes,
Mama

Guido

Ik hoop dat je BBQ leuk was, heel veel plezier met jullie nieuwe avontuur!

Simone

Veel plezier om jullie trektocht! Geniet ervan!

christine

Heel veel plezier met jullie tocht verder geniet er maar lekker van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active