Reismee Linda Kagie

Weer een week vol gebeurtenissen

Als ik alles zou vertellen wat ik allemaal meemaak, dan kan ik een heel boek volschrijven denk ik. Een week vliegt om en nog steeds ontdek of leer ik elke dag wel weer wat nieuws. Het is ook raar dat ik nog maar 3 weken te gaan heb, voordat mijn volgend avontuur begint, het rondreizen.
Maar even snel en in het kort... Deze week mocht ik nog een keer op een rescue (weer een wasbeer), heb ik twee zoons erbij gekregen, moest ik daarom de familie verhuizen naar een grotere kooi, had ik een rescue van mijn eigen eekhoorn, heb ik spierballen gekweekt met het sjouwen van zware platen en bomen/takken voor de beren en natuurlijk veel geverfd.

De rescue van de wasbeer was makkelijk. Het was weer in 5 minuten klaar. Angela gooide het net over hem heen en hij was gevangen. Toen we weer op Critter Care waren, mocht ik helpen bij het onderzoeken waar hij last van had. Nouja, dat was eigenlijk wel heel duidelijk. Zijn oren waren stuk gebeten, zijn topje van zijn neus hing los (wat mij aan Banjer moest denken), zijn staart was eraf en hij had verschillende andere wonden over zijn lichaam. Tijdens het beest vasthouden voelde ik me niet zo lekker. Gelukkig waren er meer mensen in de kamer en kon ik vragen of iemand het kon overnemen. Ik ben snel weggegaan. Wat ben ik toch een watje! Ik voelde me ook stom maar ik wilde liever op tijd zijn dan dat ik uiteindelijk op de grond lag en de wasbeer ronduit liep.

Over mijn nieuw zoons, ik heb eentje die jonger is dan Flip (de eerste nieuwe zoon) en een oudere. Je kan goed merken dat die oudere geen mensen gewenst is. Als iemand bij de kooi is, loopt hij altijd te mopperen. Ik denk dat hij ook veel stress heeft. Hij is 20 gram afgevallen in 3 dagen. Ik hoef hem niet meer te voeden, maar hij krijgt wel elke dag antibiotica. Het is altijd een grote uitdaging om hem te vangen. Gisteren moest ik hem wegen, ja nu komt het verhaal over de rescue van mijn eigen eekhoorn.... Omdat hij al kan springen en klimmen, had ik een bak gekregen waarin ik hem kon stoppen zodat het makkelijker is om hem te wegen. Nadat ik hem eindelijk vanuit de kooi had gevangen, wilde ik hem in die bak stoppen maar hij gleed uit mijn handen (omdat ik onhandige handschoenen aan moet omdat hij mij kan bijten en een eekhoornbeet, daar word je niet vrolijk van... ze laten niet zomaar los en ze hebben scherpe tanden). Het beest was zo snel dat hij over de tafel rende en tussen de opgestapelde stoelen ging zitten. Ik probeerde hem te pakken maar natuurlijk rent dat beest weg. Gelukkig was ik niet alleen in de kamer en kwam Arne mij snel helpen. Ik ging Angela erbij halen omdat de eekhoorn inmiddels al verplaatst was achter de incubatorkast. Uiteindelijk kon Arne hem pakken (ging nog met veel moeite) en kon ik de eekhoorn wegen. Omdat hij zoveel is afgevallen, is hij nu in een incubator en niet meer bij de andere twee. Dat is wel jammer want ze konden het goed vinden samen. Hij eet nu wel dus dat is een goed teken (anders zou ik hem moeten voeden met de injectiespuit, maar dat lukt me nooit in mijn eentje). In de grote kooi bij de andere twee zag ik hem nooit eten. Alleen Flip, die eet voor alle drie. Ik heb al wel namen bedacht voor de twee nieuwe. De kleine zwarte heet Jack en de grote boze heet Dob (dat is van dobbermans, de gemene honden, maar die naam vond ik te lang en Dobbie mocht niet van Lieke omdat ze dan aan Harry Potter moet denken). Maar de drie jongens maken mama aardig moe! Flip wil altijd aandacht en Dob is lastig om mee te handelen.

Met Lieke's duidelratje gaat het goed. Eentje, het mannetje, is helaas overleden aan waarschijnlijk gedraaide maag of darmen. Maar Diva is een echte Diva. Haar wond is bijna genezen en ze eet goed.

De wasbeer van mijn tweede rescue leeft trouwens nog steeds. Het gaat goed met hem. Ook hebben we gisteren een marmot binnen gekregen. Weer een dier wat ik nog nooit in het echt had gezien. Vandaag belde iemand op dat hij een bever had gevonden, maar het kon ook een marmot of een otter zijn. De supervisors zijn er nog steeds niet uit want de man was niet duidelijk in zijn beschrijving. Toch zijn de staarten totaal anders en maakt het ook een ander geluid. Een marmot klinkt net als een vogel en lijkt op een mengsel tussen een te grote eekhoorn en een bever. Een otter maakt ook hoge geluiden maar die is niet zo pluizig en een bever heeft een platte staart. Ik weet niet of we antwoord krijgen op wat voor dier het nu is want volgens mij was het beest niet echt dichtbij ons. We zijn hem dus niet gaan halen. Waarschijnlijk haalt een ander centrum hem op. Het kan zijn dat het nog hier wordt gebracht, maar ik heb geen idee. Ook krijgen we nog steeds baby's binnen. Het zijn voornamelijk konijntjes of eekhoorntjes. Maar ook de wasbeertjes beginnen binnen te komen...

Reisupdate 4

Het eerste ding dat Linda is kwijtgeraakt: op dit moment niks meer.

Grootste blunder: van alle denk ik dat mijn eigen eekhoorn laten ontsnappen toch wel de grootste is.

Mijn eerste verslaving van hier: Nog steeds de heerlijke Cookies.

Wat ik mis denkend aan Nederland: Mijn stroopwafelgemis is even verholpen doordat ik een stroopwafellolly heb gekregen van Jil, bedankt! Maar met al die Nederlanders hier, kwamen we op frikadellen en kroket. Nou dat zal ik ook wel graag lusten hoor! En mijn standaard ontbijt: brood met hagelslag. Echt gevarieerd eten is sowieso wel lastig hier.

Reacties

Reacties

Dinie

Ja, dat van de hagelslag merken we. Het pak raakt maar niet leeg! Dus is er nog genoeg als je weer thuiskomt. Ik hoop dat Dob weer snel bij de andere twee kan, is toch gezelliger.

Guido

Nou Lin, da's een prima standaard ontbijtje, ik doe het er al 50 jaar mee! Ben onderhand erg benieuwd naar die Cookies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active