Reismee Linda Kagie

Volop lente

Het begint drukker te worden in Critter Care. Er zijn de afgelopen dagen aardig wat dieren binnen gekomen. Zo hebben we tien baby konijnen, een stinkdier en twee wasberen (een baby en een volwassen) binnengekregen. Je kan merken dat de lente begonnen is. Het weer is ook heerlijk en we hebben de tuinstoelen en tafels er ook bijgepakt. We kunnen nu heerlijk buiten zitten in soort van partytenten!

De afgelopen dagen heb ik weer nieuwe ervaringen opgedaan. Zo heb ik geleerd om de eekhoorn zelfstandig te voeden en ben ik toch naar de drive-in theater geweest. Het was een hele leuke ervaring. Het is heel simpel, je koopt een kaartje voor de hele avond, je parkeert je auto op een groot terrein en je kijkt naar een film (vanuit je auto) en het geluid hoor je via je radio. Sommige auto's hadden de achterklep naar het beeld toestaan zodat je in de 'kattebak' kan zitten. Wij stonden met de voorkant naar het beeld toe. Ik zat achterin, maar ook vanuit daar is alles goed te zien. De film was verder wel oke, ik snapte zelfs waar het over ging. Maar de ervaring van drive-in was veel leuker. Ja, dat wil ik zeker nog een keer doen. Hebben we in Nederland ook een drive-in?

Toen ik terugkwam van de film (00.15 uur) had ik de volgende opgave. Die avond zou ik voor het eerst, helemaal zelfstandig, de eekhoorn voeden. Ik had al aantal keer geoefend met Angela erbij. De eerste keer ging natuurlijk helemaal niet. Zoals altijd, ziet het er makkelijk uit als iemand anders het doet, maar als je het zelf moet doen... Wat een gepruts. Het is natuurlijk een levend iets dus dat zit niet stil. Maar elke keer ging het steeds beter. Daarom mocht ik vanaf toen zelf doen. Het ging best goed en om 1.00 uur 's nachts lag ik eindelijk in mijn bed. De volgende morgen zou om 6.50 uur de wekker gaan voor de volgende voeding. Nu is het totaal geen probleem meer. Zijn voedingsprogramma is om de 4 uur, dus ik heb nog aardig goede nachten. De laatste voeding is om 11 uur 's avonds en de eerste om 7 uur 's ochtends. Ik heb wel een aparte want hij vind het leuk om met zijn mond open te zuigen. Dit mag alleen niet. Ook is hij een knoeiend. Ik zie dat ik nog steeds melk op mijn hand heb zitten. Verder is hij nog steeds lui. Soms valt hij in slaap tijdens het eten. Maar het gaat goed met hem. Maandag is hij hier alweer een week en dan krijgt hij officieel zijn naam: Flip. Vandaag heeft hij eindelijk zijn ogen geopend. Vanochtend had ik al een vermoeden en toen ik hem om 3 uur 's middags ging voeden, had hij één oog open. De andere zat nog dicht maar die heeft hij geopend tijdens de voeding. Best gek om te zien. Eerst lijkt het alsof de ogen soort van zijn dichtgelijmd. Je ziet alleen een grijze streep. Vanochtend zag ik zwarte puntjes door de grijze streep heen, dat was dus al los gegaan en in de middag werden die puntjes een steeds grotere streep totdat zijn ooglid helemaal open was.

Normaal doen eekhoorntjes hun ogen dicht als ze gevoed worden maar volgens mij vond Flip het zo speciaal dat hij eindelijk kon kijken, dat hij zijn ogen niet meer dichtdeed. Eindelijk kan hij de wereld zien. Gelijk werd hij verhuisd naar een grotere incubator en mag hij nu ook pecans eten. De eerste keer probeerde hij het vast te houden (eekhoorns houden altijd hun eten vast) maar hij viel om omdat hij zijn evenwicht verloor. Er grappig om te zien hoe hij zo van alles uitprobeert.

Lieke heeft helaas nog geen baby. Maar omdat er vandaag veel dieren zijn binnengekomen, hoop ik dat ze de volgende is die een diertje krijgt. Ze heeft wel aangegeven dat ze een baby wil. Nu gaat Melissa (supervisor) op zoek naar een jongen die haar zwanger kan maken. Ze heeft al rondgevraagd bij de jongens maar ze zal meer mannelijke vrijwilligers binnenhalen. Melissa vertelde wel dat Lieke een baby krijgt. Vanaf nu kan van alles binnenkomen: baby stinkdiertjes, baby buidelratjes, baby eekhoorntjes... Helaas kunnen we niet voor baby wasbeertjes zorgen omdat we daarvoor te kort hier blijven. Ik heb vandaag de eerste gezien. Wat een herriemakers zijn dat! Maar deze is naar Gail (de oprichtster) gegaan. Ik ben benieuwd wat er nog meer binnenkomt...

Update mama eekhoorn
Mama eekhoorn is verplaatst naar buiten toe. We hebben rond het terrein verschillende 'outbacks', plekken waar we dieren hebben vrijgelaten (coyote's en wasbeertjes) en waar we nog steeds voer naartoe brengen. Mama eekhoorn met haar nest is naar een outback gebracht die we niet meer gebruiken. Alleen de volgende dag was Mama weggejaagd door twee andere eekhoorns, ofzo. Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar het was niet zo leuk verhaal. Waarschijnlijk heeft ze geprobeerd haar kinderen te verplaatsen want ze lagen overal rond haar nest. Mama en één baby zijn weg. De rest van de baby's zitten onder de wondjes en zijn dood, behalve eentje. Eerst is er nog gekeken of Mama misschien terug zou komen, maar omdat Mama nergens te bekennen is, wordt de eenling nu door Angela opgevoed. Hij blijft in Critter Care nu.

Reacties

Reacties

Jil

Ik denk niet dat Lieke het erg vindt dat ze geen wasbeerbaby krijgt! Zielig van dat eekhoornnestje zeg. Maar wel fijn dat die van jou het zo goed doet!

Christine

Hoi Linda
Je heb je plekje nu wel gevonden het word steeds leuker zou ook leuk voor Lieke zijn als een babydiertje mag verzorgen dat blijft leuk.
Groetjes Christine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active