Reismee Linda Kagie

Hoera een zoon!

Ja hoor, je mag me feliciteren. Vol trots kan ik jullie meedelen dat ik een gelukkige moeder ben geworden van een mooie jongen. Het is een grey squirrel van ongeveer 4 weken oud. Het is de eerste baby eekhoorn dit jaar die we gaan verzorgen en ik ben zijn mama! Hij is vandaag binnen gebracht. Een kat had hem gevonden. Het baasje van de kat had nog gezocht naar mama eekhoorn maar die was nergens te bekennen dus besloten ze het om naar Critter Care te brengen. Nu ben ik zijn trotse moeder.

Ik heb de eerste voeding al gedaan, nouja Angela. Ik mag voorlopig nog kijken. In het begin is het nog lastig om een baby te voeden dus vandaar dat alleen supervisors dit doen. Elk twee uur krijgt hij voeding, bestaande uit babymelk. Hij is wel kieskeurig want hij vond de melk niet lekker (smaakt ook heel anders dan moedermelk) en als het te koud of te warm is, wil hij het ook niet hebben. Maar als ze eenmaal gewend zijn aan de melk, gaan ze erop zeuren en zullen ze ook hard gaan zuigen. Je moet dan zorgen dat ze niet te hard zuigen om verstikking te voorkomen.

Ik ga nu echt ervaren hoe het is om een baby te hebben. Dit wordt een goede voorbereiding voor mijn geplande drie kinderen later. De rustige dagen en vooral nachten zullen over zijn. Vannacht ga ik nog extra veel van mijn nachtrust genieten, want vanavond neemt Angela de baby mee naar haar huis zodat ze hem makkelijker kan voeden vannacht. Ik denk dat dit een van mijn laatste rustige nacht zal zijn. Ik mag waarschijnlijk vanaf vrijdag de eekhoorn zelf gaan voeden. Dan wordt het waarschijnlijk om 12 uur 's nachts de laatste voeding geven en dan weer op tijd op staan om de eerste voeding om 6 uur 's ochtends uit te voeren.Om een beetje de pracht van mijn baby aan jullie te beschrijven, mijn baby heeft overal al licht grijze haartjes en fluffiehaartjes op zijn staartje. Zijn kopje is meer bruinig. De ogen zijn nog gesloten maar zullen binnenkort open gaan. Hij is zo groot als mijn hand, zonder staart dan. De staart is net zo groot als het beestje zelf. Kort gezegd: hij is zo lief!

Het is wel gek. Het is de eerste baby dit seizoen waar we voor gaan zorgen dus alle interns zijn heel nieuwsgierig. Ze willen allemaal mijn baby zien enzo. Angela heeft ook duidelijk gemaakt dat ze nu nog kunnen kijken zolang Angela het echte voeden doet, maar zodra ik het zelf ga doen, mag niemand mij storen. Ik vind dat ook raar. Eigenlijk weet ik helemaal niks van eekhoorntjes en ik heb ook totaal geen ervaring maar toch mag ik de eerste baby opvoeden. Ik heb hem ook al vastgehouden. Het is zo leuk. Hij pakt je vingers vast zoals een baby ook doet. Waarom ze voor mij hebben gekozen, is dat ik hier nog voor 6 weken ben. De baby kan zo goed opgevoed worden en de interns die hier langer blijven, kunnen nog even wachten. Ik denk dat Lieke ook snel een baby toegewezen krijgt.

Ik moet nu wel gelijk mijn verantwoordelijkheid nemen. Zo stond op mijn planning om een nieuwe experience op te doen door naar een drive-in theater (ja het bestaat echt, een film kijken vanuit je auto) te gaan Wrath of Titans te kijken. Maar dat gaat nu niet zomaar. Woensdagavond gaan we met alle interns uiteten omdat Lakshmi vertrekt vrijdag. Het uiteten kan wel doorgaan maar waarschijnlijk vertrekken Angela en ik later en moeten we zorgen dat we op tijd weer terug zijn. De film kan ik waarschijnlijk niet zien omdat ik te lang weg ben. Tenminste, dat moet ik even overleggen met Angela. Maar mijn kind komt natuurlijk op de eerste plaats! Ja, mijn leventje gaat totaal veranderen nu...

Korte update over de mama met de baby eekhoorntjes

Met mama en haar kinderen gaat het goed. Ze is uit het huis geplaatst en 'woont' nu in de edcentre. Dat is het education centre, een ruimte waar Gail (de oprichster) vaak werkt, meer het adminstratieve gedeelde waar lessen gegeven kunnen worden en meerdere mensen ontvangen kunnen worden. Omdat we afgelopen week meer eekhoornbaby's binnen hebben gekregen, maar nog te jong waren om opgevoed te worden door ons, heeft Angela een experimentje uitgevoerd. Moeder eekhoorn had 5 baby's maar ze kan voor 6 zorgen. Dus heeft Angela een baby die te jong was, aan moeder gegeven. Moeder heeft het nog geaccepteerd ook. Nu heeft ze 3 meiden en 3 jongens.

Reacties

Reacties

Dinie

Van harte gefeliciteerd! Zo kom je ook aan je totaal van 12 kinderen. Veel succes met het voeden. Ben benieuwd naar de naam.
Groetjes,
Mama

jenny

Wat is het toch leuk om je avondturen te lezen!gefeliciteerd met je zoon,doegg

Susan

Gefeliciteerd! Leuk dat jij de eer hebt gekregen om voor de eerste baby te zorgen. Succes met de korte nachten!

Linsey

Hihi wel een foto maken hoor:D En niet te hard knijpen, beetje lief voor 'm blijven ;-) Enjoy! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active