Reismee Linda Kagie

Baby's, baby's, baby's

Het was hier weer even rustig naar de vorige babycall, tot vandaag. Het eerste wat ik te horen kreeg toen ik uit mijn bed kwam, was: We krijgen baby's. Toen ik uiteindelijk aangekleed boven kwam, zag ik 5 kleine eekhoorntjes. Ook zou er een baby bever binnenkomen vandaag. Dat leek me helemaal leuk. Hoe zou een baby bever eruit zien? Ze zeggen een volwassenbever in minivorm, zo schattig!

Tijdens het wegen van de eekhoorntjes kwamen we erachter dat ze een week oud zijn. Dat is nog steeds te jong om ze op te voeden hier. Daarom vroeg de supervisor aan de vrouw die de eekhoorntjes gebracht heeft, of ze misschien de moeder nog kon vinden. De hele dag hadden ze nog niks van de vrouw gehoord. Uiteindelijk besloten de supervisors maar een einde aan de baby's te maken.

Natuurlijk, precies op dat moment, komt de vrouw aanrijden en brengt ze de moeder van het nest binnen. De vrouw was echt precies op tijd. Was ze 5 seconden later geweest, hadden we alleen een moeder eekhoorn gehad. Nu hebben we hier 5 baby eekhoorntjes en een mama. Het zijn Grey Squirrels, ik denk dat het in Nederland gewoon de grijze eekhoorn is...?

Ik weet niet helemaal waarom we ze hier houden maar ik denk dat ze gaan kijken of moeder haar kinderen afstoot of niet. We moeten nu wel heel stil zijn in het huis want als moeder te stressvol wordt, gaat ze haar eigenlijk baby's opeten. Niemand mag ook de kamer in behalve een supervisor.Ik heb vannochtend wel gehoord hoeveel geluid een baby eekhoorn kan maken. Wat een hoge piep!Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat verlopen, verhaal wordt nog vervolgd.

De baby bever is helaas niet binnengekomen. Ze was daarvoor al overleden. Volgens mij door zoutwater vergiftiging. Bevers kunnen absoluut niet tegen zoutwater. Dus ik weet nog steeds niet hoe een baby bever eruit ziet. Maar misschien, op een dag, kom ik er nog eentje te zien.

Gisteren had ik trouwens, toen ik naar de datum keek, echt even goed het besef dat ik alweer een maand lang weg ben en al vier weken op Critter Care ben. Wat gaat het snel zeg! Volgende week ben ik al op de helft van mijn vrijwilligerswerk! Het rare is wel, dat vanaf vorige week elke week een intern weggaat. Je leeft toch dag en nacht samen met iedereen, dus het is gek om dan opeens afscheid te nemen. Ik zag ook dat ik voor morgen geen wasberencage hoef te doen. Dat is ook raar. Ik heb namelijk elke dag, dus al 4 weken lang, voor een wasberenhok gezorgd en morgen hoef ik er geen te doen. Interns zeggen dat je ervan moet genieten, maar ik vind het helemaal niet erg om voor de wasberen te zorgen. Nu mag ik gelijk beginnen aan de to-do-list. Ik ben benieuwd!

De wasberen mogen binnenkort ook vrijgelaten worden. Dat zal helemaal raar zijn, dan hebben we geen hok meer waar je voor hoeft te zorgen. Maar zodra er baby's binnenkomen, wordt het ook een stuk drukker en hectischer hier. Tenminste, dat zegt men. We zullen het allemaal wel en zien en voor nu wordt het afwachten... baby's, baby's en nog meer baby's!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active