Reismee Linda Kagie

We zijn mama's geworden!

We zijn net een week in Canada en Lieke en ik zijn al mama's geworden. En dan is het niet zomaar een kind, nee een 15 kg mannetje. Het is een bever! Ik had nog nooit een bever in het echt gezien.

Vandaag begon mijn dag niet zo goed. Ik heb al twee dagen slecht geslapen. Ik ben druk aan het dromen en dat heb ik eigenlijk nooit. Ik droom over dingen en mensen van thuis en van hier. Ik denk dat mijn hersenen het zwaar hebben met alles verwerken. Maar daardoor begon mijn dag ook niet zo goed. Het was heel koud en veel dingen mislukte. Zo liep ik de voederbak van de wasbeertjes met vers eten omver, had ik weer ruzie met de kraan waardoor ik mezelf weer helemaal had ondergespoten en waren mijn handen bevroren waardoor ik de sloten niet op slot kon krijgen. Ook moest ik het hok schoonmaken in de regen, dus het was niet helemaal mijn ochtend.

Tijdens de lunch vroeg een supervisor of Lieke en ik haar konden helpen met een bever die net was binnengekomen. Hij was gevonden onder een auto en naar Critter Care gebracht omdat hij gewond was. Natuurlijk willen we dat. Alleen daarna vertelde ze ons dat we vanaf nu voor hem mogen zorgen. Ik vind het zo spannend. Ik had het niet verwacht. Hij heeft een deuk in zijn hoofd en een paar schammen dus daarom blijft hij hier een poosje. We hebben al twee bevers hier maar daar mogen alleen Laura en Stacy mee werken, verder niemand anders. Nu hebben Lieke en ik onze eigen bever (met hulp van Laura). Ik vind het zo cool.

Het is een sterk dier. De supervisor Angela wilde iets in de bever spuiten en wij moesten hem vasthouden. Dat kostte best veel kracht. Maar verder is hij aardig rustig. Hij houdt van sweet patatoes, jams, en wortels.

Het nadeel van een bever is, dat hij veel parasieten bij zich draagt. Dus we moeten goed onze handen wassen. Ook stinkt ie een beetje. Maar dat doen alle wilde dieren geloof ik. We hebben net onze laatste check gedaan en hij ziet er goed uit. Hij heeft lekker gegeten en zijn water omgegooid (3x). Hij ligt nu nog in een kennel maar waarschijnlijk mag hij morgen naar een groter hok.

Als iemand suggesties heeft voor een leuke naam, laat het maar horen! Als de bever hier meer dan een week blijft, krijgt hij een naam. Maar we hebben gezien dat een naam uitzoeken ook gauw een week kost. De Coyote die hier al meer dan een week is, heeft vanochtend eindelijk een naam gekregen. Dus Lieke en ik willen vroeg genoeg beginnen. Heb je een leuke idee... laat het aub horen!

Reacties

Reacties

Dinie

Van harte gefeliciteerd! 15 kg is wel zwaar. Banjer weegt er maar 2-3 meer. Wat dacht je van Banjer of Sammy? Ed of Willem kan natuurlijk ook. Weet je of het een jongen of een meisje is? Succes met je bever, mama

Guido

http://www.petnamezone.com/beaver-pet-names.html
Misschien "Chuck" als je een Engelse naam wilt.
Gefeliciteerd, hebben die geen onwijs scherpe tanden?

Susan

Leuk hoor!
Je laat ons wel in spanning... Vertel je dat de coyote eindelijk een naam heeft, zeg je niet welke.. Zeker een geplande cliffhanger, zodat we je blog wel moeten blijven volgen:P
Ik vind Jack wel een stoere bevernaam, als het een mannetje is tenminste..

Jil

Sjonnie en de volgende bever Anita.

Linsey

Haaai Lin!

Zo leuk om dit allemaal te lezen! George is wel een leuke naam haahhahhahahha! Have fun daar!

Hou je taai en vooral be yourself!
Kisses and huggss

jenny van stumbling ,die nieuwe

Wat een avontuur en linda wat schrijf jij onwijs leuk!
met veel plezier volg ik jou!

Linda

Bedankt voor alle suggesties! Ik zal met mama 2 (Lieke) overleggen.
De naam van de coyote is helemaal niet belangrijk, Susan. Het is ons dier niet, haha. Maar als je nieuwsgierig bent, er staat wel een stukje op de crittersite geschreven (http://www.crittercarewildlife.org/index.php). Maar ze heet Nina. En ik denk dat bevers inderdaad scherpe tanden hebben. Ik zal straks weer een spannend verhaal plaatsen waarin ik bijna een vinger verlies...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active