Reismee Linda Kagie

Eerste dag Critter Care

Het is hier nu woensdag 29 feb. 20.15 uur. Ik ben nu al 2 hele dagen in Canada. Met mijn jetlag gaat aardig goed(of gaat het dan juist niet goed met mijn jetlag, als ik er weinig van merk?), al ben ik nu toch wel moe. Ik heb de afgelopen nacht goed doorgeslapen. Vandaag was een spannende dag. We gingen verhuizen naar Critter Care, het project waar Lieke en ik voor de komende 10 weken zullen verblijven. Hoe zou het eruit zien en hoe zal het ons bevallen?

Om half 12 vertrokken we naar het busstation om op een greyhoundbus te stappen. Nu weten we ook wat dat voor een bus is. Omdat we waarschijnlijk gaan rondreizen met greyhoud en het dus hele reizen maakt, dacht ik dat het misschien iets specialer zou zijn. Maar dat valt wel mee. Het is een gewone bus. Ik had gelezen dat de reis van Vancouver naar Calgary 15 uur met zo'n bus is. Dus dat is een hele reis. Maar dan heb je wel uitzicht (als het goed is).

Voor Langley was het maar een uur rijden. Vanaf daar werden we opgehaald. We zitten aardig in de middle of nowhere. Langley is ook het boeren gedeelte van Vancouver.

Eenmaal aangekomen werden we gelijk naar onze kamer gebracht. Ik maakte al gelijk een opvallende indruk door te vragen: Is he locked? Daarbij bedoelde ik de auto en een van de supervisers vond het helemaal geweldig dat ik de auto 'he' noemde. Ach, een fout is er om gemaakt te worden.

Op de kamer zat een meisje uit Schotland. Zij liet ons zien waar we alle spullen konden laten. Het is een simpele kamer met 3 stapelbedden. Verder staat er een bank met tv en nog een stoel. Voor iedereen is er een eigen wasmand. We slapen in de kelder. Buiten staan nog twee cabins waar anderen in slapen. Na kort alle spullen uitpakken, kregen we een rondleiding over het project. Het is niet heel groot. De dieren die er nu zijn, zijn beren, wasbeertjes, een lynx (maar die woont hier al voor 10 jaar), een buidelrat, een coyota en dat was het geloof ik. Nu is het nog niet zo druk, maar dat gaat het wel worden tijdens babyseason. Na de rondleiding dacht ik: wat doe ik hier en waarom heb ik hiervoor gekozen. Ik was totaal niet op mijn gemak. Alle informatie moest ik nog even verwerken. Zo te horen, wordt het hard werken. Elke ochtend worden we om 8.45 uur verwacht. Je bent bezig met je werk tot het af is. Je hebt speciale dagen dat je mag douchen en wassen. Zo mogen Lieke en ik op de oneven dagen douchen en iop zaterdag is het laundryday. De dieren in hebben in alle opzicht voorrang.

Gelukkig kregen we na de rondleiding de rest van de dag tijd om ons eigen gang te gaan. Ik heb mijn spullen verder uitgepakt en er kwamen steeds meer mensen en kijken en kletsen. Gisteren zijn twee Nederlanders aangekomen waarvan 1 bij ons op de kamer ligt. Dit is wel gezellig. Maar ook de anderen zijn aardig. Het is grappig om te horen dat iedereen het raar vind dat wij maar 10 weken blijven. De meesten blijven hier langer dan een half jaar. Ook hebben heel veel biologie gestudeerd en zijn daarom hier. Wij lijken wel een beetje vreemden. Door zo met iedereen te praten, raakte ik meer op me gemak. Het is leuk om te horen dat iedereen ergens anders vandaan komt. Zo zijn er mensen vanuit Schotland, Belgie, Ierland, Nieuw Zeeland, VS, Zweden, Carribean, Duitsland en vast nog wel van meer.

Als avondeten is er pizza besteld. We zaten met iedereen op de grond in de keuken. Er is helaas geen woonkamer. Ik vond het gezellig en leerde zo iedereen nog iets meer kennen. Aan mijn engels kan nog gesleuteld worden maar niemand kijkt je raar aan als je een woord niet weet of als je er niet helemaal uitkomt. Ze willen graag helpen.

Morgen begint mijn eerste klusje. Ik moet zorgen voor morning clean. Ik ben benieuwd wat dat inhoudt maar dat hoor ik morgen wel. Ook mag ik de washroom schoonmaken. Het wordt dus een gezellige schoonmaakdag voor mij! Voor nu ga ik lekker slapen, morgen is er weer een dag!

Owja: ik weet niet wat voor weer het in Nederland is, maar wij hebben vandaag sneeuw gezien! Het is dus best wel koud hier, brrrr....

Reacties

Reacties

Ali

Hoi Linda,
Leuk om weer zo'n uitgebreid verhaal te lezen. Je hebt een leuke, lekker weg te lezen stijl van schrijven.
Volgens mij hebben Lieke en jij geluk dat je op de oneven dagen mag douchen. Als een maand 31 dagen heeft, mag je 2 dagen achter elkaar douchen (de 31e en de 1e) en dan is 2012 ook nog een schrikkeljaar: dus ook 29 februari en 1 maart douchen.

Sterkte met het schoonmaken!

In Apeldoorn is het zo'n 12 graden, bewolkt en wat vochtig weer. Geen sneeuw.

Ik kijk uit naar je volgende berichtje.

Kevin

Wauw, een Coyota! Is dat een mengsel tussen een Toyota en een coyote?

Wel mooi dat iedereen ergens anders vandaan komt, dan zit je in hetzelfde schuitje. Als je maar veel met elkaar opschiet, went dat heel snel en voor je het weet vind je het jammer dat je weer weg moet over een paar maanden.

En als je zo van schoonmaken houdt heb ik hier ook nog wel eea voor je te doen hoor... Ik heb ook wel een dier, dus dubbel pret voor als je weer terug bent!

Veel succes! Kevin.

Susan

Hey Lin, Leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Volgens mij is het niet meer dan normaal dat je je in het begin nog niet zo op je gemak voelt. Je bent nou eenmaal in een voor jou vreemde situatie, maar dat went vanzelf wel. Volgens mij heb je allemaal lieve mensen om je heen, dus voor je het weet wil je straks niet meer weg joh! Komt helemaal goed. Sterkte met schoonmaken xx

cynthia

Hey linda
Als ik 's morgens me mail open zie ik weer een bericht van jou. Het is erg leuk om te lezen. Alles is idd vreemd in het begin, zeker als je het niet gewent bent. Wordt er in een keer besloten voor je wanneer je mag douchen, dat is gek. Maar denk gewoon het zal wel een reden hebben en dan went het gauw genoeg.

Die jetlag dat is iets raars daar heb ik nooit wat van begrepen de ene keer merk je er wel wat van en de andere keer helemaal niks. Je hebt genoeg afleiding dan gaat het vaak goed, ben je er zonder dat je het merkt zo door heen.

Hier is het weer als voorjaar. Heel veel plezier nog!

Xxx

Jeske

Heee Lin!
Super leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, vooral blijven doen! We zitten nu elke keer op school je berichten te lezen haha ;)
Logisch dat je je nog niet helemaal op je gemak voelt daar, dat komt echt nog wel! Heeft gewoon even wat tijd nodig..
Veel plezier en succes met je eerste werkdag! Xxx

Karin

Hoi Linda,

Leuk om je berichten te lezen, dagelijks. Zo blijven we goed op de hoogte hier; het is net of ik weer een beetje in Canada ben ;-) Ik hoop dat Vancouver bevallen is tot nu toe. Veel succes op je nieuwe 'werkadres', even wennen, maar dat komt vast helemaal goed. Veel plezier!!!

Groetjes,

Karin

Dinie

Klinkt allemaal goed. 5 min. douchen om de dag is inderdaad niet veel, maar ach vroeger gingen we ook maar eens in de week in de teil.. Alles went, een voordeel dat het nog winter is en dus niet te heet. Water zal wel schaars zijn. Kunnen jullie zelf koken of wordt het elke dag kant-en-klaar? Veel succes met het schoonmaken. Tot de volgende keer, mama

Linda

Ik heb jullie verkeerd geinformeerd. Ik heb de even dagen om te douchen. Dus dat was wel balen, twee dagen zonder. Maar onze supervisor heeft gezegd dat iedereen mag douchen vandaag, omdat er twee oneven dagen achter elkaar zijn. Dus het valt nog wel. Elke dag op te hoogte houden, gaat niet lukken maar ik probeer wel elke keer op mijn vrije dagen een update te plaatsen.
Sorry Kevin, ik bedoelde een Coyote. Het is raar om Nederlands te schrijven als je alleen maar Engels om je heen hoort. En ik was gister heel erg moe.
Het eten is voornamelijk uit blik. Ook krijgen we eten voor de dieren van supermarkten en daarvan mogen we de groentes en brood ook pakken. Zo kunnen we van alles wat eten.

Christine

Hoi Linda

Als je het straks allemaal weet is het straks wat gemakkelijk.Je weet straks niet beter het is een leuke ervaring. Het Is leuk je verhaal te lezen.

veel liefs Christine

Jil

Met dat eten uit blik is straks de overgang naar op kamers niet zo groot! Kijken jullie wel uit voor scheurbuik? Veel plezier! Jil

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active